Overdragelses erklæring 2016.

Erklæring om ansvar for leje af hus og lokaler.

Ved ankomst bedes lejer gennemgå huset for fejl og mangler. Journalen bedes afleveret med anmærkninger i underskrevet stand senest kl. 19.00 samme dag for overtagelse af lejemålet. Lejer hæfter for fejl og mangler der ikke er anført i journalen! Lejer kan ankomme ½ time før overtagelsen u/bisiddere for at gennemgå huset med udlejer.

Udlejer kan gennemgå huset inden afrejse, når hele huset er ryddet og alle gæster er taget af sted. Afleveres huset utidigt og / eller ikke minimum som beskrevet i ”Rengøringsliste” kan huset ikke godkendes på afrejsedagen. Både lejer og udlejer er ansvarlig for registrering af skader påført under opholdet. Huset afleveres inkl. / ex. slutrengøring som aftalt.

Er dette ikke muligt ved afrejse, må udlejer registrere og gøre krav på skader senest 3 hverdage efter afrejse.

Lejer forpligter sig til at holde hele huset i ryddelig og ordentlig stand under opholdet.

Ved utilstrækkelig og mangelfuld rengøring forbeholder udlejer sig retten til at udføre dette på lejers regning!

 

Eget køkken- serveringspersonale bør instrueres i:

  • Under festen skal der fejes op / tørres op ved væltede glas og flasker – evt. andre uheld. På bord & gulv!
  • Hold døre og vinduer lukket mod gårdspladsen, af hensyn til de sovende / høj musik.
  • Der skal ryddes op efter festens afslutning. Alle stearinlys slukkes. Bordene ryddes. Gulvet fejes.
  • Køkkenet afleveres rengjort. Opvasken ordnet. Ovn, komfur, borde mm. skal rengøres og tørres af.
  • Sortér dåser & flasker & pap, papir i sække for sig. Stilles ved siden af container.
  • Hold styr på lånte og lejede artikler. Og registrer knuste glas mm.
  • Sorter div. typer i kurve for sig iflg. Inventarliste. Af hensyn til optælling.
  • Lysestager skal rengøres for stearin under varmt vand fra hanen. Herefter viskes rene. Stearin må ikke komme i opvaskemaskinen. Kaffegrums må ikke komme i opvaskemaskinen.

 

Erstatningspligten:

Nyværdi. Hel eller delvis udskiftning af det ødelagte i det omfang det er muligt – brugt til nyt. Hertil lægges arbejdstid.

Skadeopgørelse faktureres senest 14 dage efter afrejse.

 

Lejemålet omfatter:

  • Festsal m/inventar.
  • Storkøkken mm. m/inventar. Inventarliste for storkøkken findes i køkkenet.
  • Opholdsstue m/inventar.
  • I alt 15 værelser m/inventar.
  • Vaske / tørrerum m/inventar.
  • 6 badeværelser.
  • Entré og gangarealer.

 

Journal for fejl og mangler:

Vedlagt – side 2. Angiv hvor og hvad der findes af fejl og mangler! Dokumenter evt. med billede / bilag.

Registrerede fejl og mangler gennemgås med udlejer ved aflevering af journalerne.

Praktiske oplysninger.

Husk:

  • Bordene skal løftes ved omrokering. Alle borde og stole mm. skal forblive inde i huset.
  • Fadølsanlæg / fustager evt. lign. hårde genstande skal sættes på en måtte af hensyn til fliser / gulv.
  • Band bedes anvende & medbringe ”festivaltæppe”. Af hensyn til fliser og akustik.
  • Ølglas må ikke stables. Brug mellemlægsservietter. Brug lysmanchetter.

Linned / sengetøj skal anvendes. Kan lejes på stedet.